Zicala ,,istoria se repeta” este deja un cliseu, dar pe cuvant ca altceva nu poate descrie mai bine cele intamplate in calificarile de ieri. Hamilton și Button au ocupat din nou primele doua pozitii ale grilei de start, aratand ca echipa McLaren este pusa pe fapte mari sezonul acesta.

Incepand cu a treia pozitie in schimb, totul a devenit un cocktail cu ingredientele potrivite, dar foarte amestecat. Matusalemicul Schumacher s-a batut cot la cot cu mai tinerii competitori, iar dupa ce le-a administrat un o bataița la fundul gol ca la carte s-a trezit pe locul 3 in fata lui Webber. Raikkonen a realizat un timp demn de locul 5, dar (era de asteptat sa existe un ,,dar”) va fi retrogradat 5 pozitii deoarece a fost nevoit sa-si schimbe cutia de viteze inaintea ultimei sesiuni de calificari; ceea ce inseamna ca Vettel, clasat pe 6, va profita din plin de ghinionul finlandezului si va pleca de pe a cincea pozitie a grilei.

Dar sa nu fim rautaciosi, nu doar Vettel va fructifica nesansa lui Raikkonen, ci si Romain Grosjean, clasat pe 7, urmat de Niko Rosberg si Fernando Alonso.

Toti acesti piloti vor cobora o pozitie multumita cutiei de viteze a monopostului Lotus-Renault pilotat de Iceman.

Daca tot l-am mentionat pe Alonso, sa mentionam si echipa Calutului Cabrat, care a inregistrat rezultate ceva mai bune, spre deosebire de sesiunea de calificari de saptamana trecuta. Massa, cu ajutorul unui monopost schimbat radical din punct de vedere tehnic, a reusit un modest loc 12 exact intre pilotii echipei Williams. Ar trebui sa aibe grija la Maldonado…

Se pare ca brazilianul nu se impaca la fel de bine precum Fernando Alonso cu monopostul Ferrari, chiar si cu aportul unui sasiu nou oferit pentru aceasta cursa.

Destul despre sesiunea de calificari. Circuitul are povesti mai interesante de-a lungul prezentei acestuia in Formula 1. De exemplu, prima cursa este adesea cea mai plina de peripetii, iar cursa din 1999, anul intrarii oficiale in calendar a circuitului, nu a reprezentat o exceptie.

Atunci l-am putut vedea pe Schumacher cum a revenit in cockpitul masinii dupa doar 3 luni de recuperare in urma unui accident in care s-a ales cu piciorul rupt. Acesta a cedat cursa lui Irvine cu toate ca a dus o lupta apriga cu Hakkinen, tinandu-l in spate pe o pista special facuta pentru depasiri.

Acum 13 ani, circuitul a fost considerat unul dintre cele mai moderne din lume, designerul acestuia, Hermann Tilke, continuand sa proiecteze altele care s-au bucurat de aceeasi distinctie pe parcursul anilor – circuite precum Shanghai, Bahrain, Turcia, Valencia, Singapore, Korea si India.

Sepang are 8 linii drepte, dintre care cea mai lunga are 927 de metri, unde masinile ating viteze de peste 320km/h. Llungimea totala e de 5.5 kilometri, iar recordul pe tur de 1:34.223, apartine lui Juan Pablo Montoya, la volanul unui Williams-BMW FW26 cu motor V10 aspirat, masina cunoscuta pentru nasul neobisnuit care i-a dat porecla de morsa.

In 2002, in urma unei coliziuni intre Montoya si Schumacher, ultimul mentionat scapa basma curata, in timp ce Juan – Pablo este penalizat, fapt ce rezulta intr-o rabufnire a columbianului la adresa germanului cu cuvinte nu tocmai potrivite pentru a fi difuzate la TV. Noroc cu internetul…

Premiul de cel mai rau rezultat inregistrat pe acest circuit a fost adjudecat in 2008 de Massa, acesta plecand din pole-position, iar finalul cursei regasindu-l pe locul 19.

Anul trecut, pe data de 23 octombrie, pilotul italian de motociclism, Marco Simoncelli si-a pierdut viata la Sepang in urma unui accident in timpul cursei.