Guvernul Coreei de Sud a emis un ordin pentru ca unii dintre miile de soferi de camion care au fost in greva sa se intoarca la munca, insistand ca renuntarea lor la nivel national din cauza problemelor legate de tarifele de marfa afecteaza o economie deja slaba.
In ciuda faptului ca se confrunta cu amenintarea cu retragerea licentei sau chiar pedepse cu inchisoarea, organizatorii grevei au spus ca vor sfida ordinul si au acuzat guvernul conservator al presedintelui Yoon Suk Yeol ca le suprima drepturile de munca si ignora ceea ce au descris drept inrautatirea conditiilor de munca si presiunea financiara cauzata de cresterea costurilor combustibilului. si ratele dobanzilor.
Ordinul a fost aprobat intr-o sedinta a Cabinetului convocata de Yoon si a vizat aproximativ 2.500 de soferi de camioane cu ciment dintr-un grup mai larg de camionieri care participau la retragere. A marcat pentru prima data cand un guvern sud-coreean si-a exercitat competente controversate in temeiul unei legi revizuite in 2004 pentru a forta camionerii sa se intoarca la locul de munca.
Nerespectarea fara „motiv justificat” se pedepseste cu pana la trei ani de inchisoare sau cu o amenda maxima de 30 de milioane de woni (22.400 USD). Criticii au denuntat legea ca fiind neconstitutionala, spunand ca nu defineste clar ceea ce se califica drept conditii acceptabile pentru o greva.
Pagubele grevei pana acum au fost limitate in mare parte la industriile interne, cum ar fi constructiile si nu au existat rapoarte de intreruperi substantiale ale exporturilor cheie, cum ar fi cipurile de computer si automobile.
Yoon a spus ca greva camionestilor ameninta sa „devada fundatia industriilor noastre”, invocand intarzieri in livrarile de materiale precum ciment si otel catre santierele de constructii si fabrici. El ia acuzat pe grevisti de activitati ilicite, cum ar fi perturbarea muncii colegilor care au refuzat sa participe la greva.
„Nu exista nicio modalitate de a justifica actul de a lua vietile oamenilor si a economiei nationale ca ostatici pentru a-si indeplini propriul interes”, a spus Yoon la sedinta Cabinetului.
Oficialii au spus ca „ordinul de incepere a lucrarilor” a fost emis mai intai camionestilor de ciment, deoarece industria constructiilor a fost cel mai puternic afectata de greva. Ministrul de Finante Choo Kyung-ho a declarat intr-un briefing ca transporturile de ciment au fost reduse cu peste 90% de la inceputul grevei si aproximativ jumatate din santierele din tara au suferit intreruperi.
Choo a spus ca greva a cauzat, de asemenea, lipsuri la unele benzinarii. Nu a fost imediat clar daca guvernul planuia sa extinda ordinul la soferii care transporta combustibil, otel si alte provizii daca greva va continua.
Mii de membri ai sindicatului Cargo Truckers Solidarity au facut greva, la a doua lor renuntare la nivel national din iunie, cerand guvernului sa stabileasca permanent un sistem minim de tarife de transport care sa expire la sfarsitul anului 2022.
In timp ce tarifele minime sunt aplicate in prezent containerelor de transport si cimentului, camionierii grevisti cer ca beneficiile sa fie extinse si la alte marfuri, inclusiv cisterne petroliere si chimice, transportatorii de otel si auto si camioane de livrare de pachete.
Guvernul lui Yoon s-a oferit sa prelungeasca temporar tarifele minime de marfa pentru inca trei ani, dar a refuzat la cererea de a extinde domeniul de aplicare a acestor plati.
Camionierii spun ca sistemul de tarife minime este esential pentru finantele si siguranta lor, spunand ca fara el ei sunt nevoiti sa-si mareasca livrarile si sa conduca periculos pentru a ajunge la capat.
Cargo Truckers Solidarity a emis o declaratie in care a denuntat ordinul guvernului de reintoarcere la munca, pe care l-a descris drept un atac la adresa mijloacelor de trai si a drepturilor de baza ale camionestilor. Unii dintre liderii sai si-au barbierit capul pentru a-si exprima sfidarea in timpul unui protest intr-un port din Incheon.
„Lucratorii de marfa care conduc peste noapte in timp ce se lupta pentru a face fata cresterii preturilor si a costurilor combustibilului fara protectia unei plase de siguranta sociala de baza sunt impinsi intr-o situatie de „dezastru sistemic””, a spus grupul in declaratie, numind ordinul drept „martial”. legea impusa grevistilor.
Potrivit Ministerului Terenurilor, Infrastructurii si Transporturilor, aproape 8.000 de camioane au participat la greva, iar traficul de containere in porturi a fost la 21% din nivelurile normale incepand cu ora 10:00. A spus ca greva a incetinit transporturile si livrarile de ciment, otel si produse petroliere rafinate.
Lee Sang-min, ministrul de Interne si Siguranta, a declarat ca greva este estimata ca va costa economia 300 de miliarde de woni (224 de milioane de dolari) in fiecare zi, dar nu a precizat cum a calculat guvernul aceasta suma.