Utilizatorii de culoare au fost de multa vreme una dintre cele mai implicate categorii demografice ale Twitter, apeland la platforma pentru a conduce cultura online si a conduce schimbari sociale in lumea reala. Dar la o luna dupa ce Elon Musk a preluat conducerea, unii influenti de culoare se uita la iesiri exact in timp ce el se intreaba pentru a sustine afacerile companiei.

Mai multi utilizatori de rang inalt de culoare au anuntat ca parasesc Twitter in ultimele saptamani, deoarece cercetatorii au urmarit o crestere a discursurilor instigatoare la ura, inclusiv utilizarea cuvantului N, dupa preluarea importanta a lui Musk din 27 octombrie. Multimiliardarul director de tehnologie a postat pe Twitter ca activitatea este in crestere si discursurile de ura pe platforma, despre care a spus ca spera sa faca o destinatie pentru mai multi utilizatori.

In acelasi timp, el a postat saptamana trecuta un videoclip care arata tricouri ale companiei cu hashtag-ul #StayWoke creat de grupul de resurse pentru angajatii negri al Twitter in urma mortii barbatilor de culoare care au catalizat miscarea Black Lives Matter, inclusiv uciderea lui Michael Brown de catre politie in 2014. . Postarea lui continea emoji-uri care radeau, iar cineva poate fi auzit razand in afara camerei in timp ce sunt afisate tricourile.

Ulterior, Musk a postat si apoi a sters un tweet despre protestele – alimentate partial de activisti de pe Twitter – care au urmat in Ferguson, Missouri, aratand catre un raport ulterior al Departamentului de Justitie si sustinand ca sloganul „‘Hands up don’t shoot’ a fost inventat. . Totul a fost o fictiune.”

De asemenea, a luat masuri pentru a restabili multe conturi interzise, ​​in ciuda condamnarii grupurilor pentru drepturile civile, cum ar fi NAACP, care l-au acuzat ca le permite utilizatorilor proeminenti „sa arunce discursuri instigatoare la ura si conspiratii violente”. Liderii drepturilor civile au indemnat, de asemenea, agentii de publicitate sa se retraga din cauza preocuparilor legate de abordarea lui privind moderarea continutului.

Twitter nu a raspuns solicitarilor de comentarii.

Intr-o postare pe blog pe care a publicat-o miercuri, compania a spus ca „abordarea sa fata de experimentare” s-a schimbat, dar nu nici una dintre politicile sale, desi „aplicarea se va baza mai mult pe de-amplificarea continutului care incalca: libertatea de exprimare, dar nu libertatea de acces. … Ne ramanem angajati sa oferim tuturor o experienta sigura, incluziva, distractiva si informativa.”

Descarcarile de Twitter si activitatea de pe platforma au crescut de cand Musk a preluat controlul, potrivit doua firme de cercetare independente. Datele sustin afirmatiile sale conform carora el creste serviciul, desi unii experti in retelele sociale spun ca descoperirile ar putea sa nu arunce prea multa lumina asupra perspectivelor companiei pe termen mai lung. Si, desi nu exista date concrete despre cati utilizatori de culoare sau s-au alaturat sau au parasit platforma in acea perioada, unii influenti proeminenti spun ca cauta in mod activ alternative.

Jelani Cobb, scriitor, a declarat ca s-a alaturat la doua aplicatii de microblogging descentralizate, dupa ce a parasit Twitter, spunandu-le celor aproape 400.000 de urmaritori saptamana trecuta ca „a vazut destule”. .” Restabilirea contului fostului presedinte Donald Trump a fost „ultima picatura”, a spus el.

„Pot spune cu incredere ca nu ma voi intoarce pe Twitter atata timp cat Elon il detine”, a spus el. „Unii oameni cred ca, ramanand pe site, sfideaza, sfideaza trolii, incelii, rea-vointa cu care se confrunta. Dar Elon Musk beneficiaza de fiecare interactiune pe care oamenii o au pe platforma respectiva. Acesta a fost motivul pentru care am plecat. Exista unele batalii pe care le poti castiga doar daca nu lupti.”

Imani Gandy, a scris recent pe Twitter ca nu este suficient de entuziasmata de alternativele Twitter pentru a schimba platforma.

Utilizatorul de multa vreme pe Twitter a spus intr-un interviu ca o combinatie de blocare, filtre si „responsabilitate bazata pe comunitate atunci cand vine vorba de anti-Blackness” o face mai putin inclinata sa plece, deocamdata. „Sigur ca exista nazisti si ticalosi pe Twitter, dar sunt aceiasi nazisti si ticalosi care au fost mereu acolo, iar eu m-am obisnuit cu ei”, a spus ea.

Fanbase, o alta aplicatie de socializare, a inregistrat o crestere a numarului de utilizatori cu 40% in ultimele doua saptamani, potrivit fondatorului sau, Isaac Hayes III. „Contribuim atat de mult la cultura si economia reala a acestor platforme”, a spus el, „dar le detinem?”

Investitorii in serviciu, care le permite utilizatorilor sa-si monetizeze urmarirea prin oferirea de abonamente, includ celebritati de culoare precum rapperul Snoop Dogg si cantaretul si vedeta de reality TV Kandi Burruss. Alti investitori Fanbase – inclusiv personalitatea mass-media care se polarizeaza adesea Charlamagne Tha God (2,15 milioane de urmaritori pe Twitter) si fostul analist CNN Roland Martin (675.000 de urmaritori) – l-au prezentat ca o alternativa la Twitter.

Timp de mai bine de un deceniu, comunitatea cunoscuta sub numele de „Twitterul negru” – un grup neoficial de utilizatori auto-organizat in jurul unor experiente culturale comune care convoaca discutii uneori virale despre orice, de la probleme sociale la cultura pop – a jucat un rol cheie in miscari.

In 2018, americanii de culoare reprezentau aproximativ 28% dintre utilizatorii Twitter, aproximativ dublu fata de proportia populatiei de culoare din SUA, potrivit companiei de masurare media Nielsen. Incepand cu aceasta primavara, americanii de culoare au avut cu 5% mai multe sanse decat populatia generala sa fi folosit Twitter in ultimele 30 de zile – pe locul doi dupa utilizatorii din Asia-American, se spune.

Unele semne indica o incetinire in randul utilizatorilor Black Twitter care precede Musk. In aprilie 2022, rata de crestere in randul utilizatorilor Black Twitter a fost deja mai lenta decat orice alt grup etnic de pe platforma: 0,8% in 2021, in scadere fata de 2,5% in anul precedent, potrivit estimarilor furnizate de Insider Intelligence eMarketer. (Cresterea in randul utilizatorilor albi a fost de 3,6%, in scadere de la 6%).

Un raport a citat cercetari interne pe Twitter care se gandesc la o „scadere absoluta” post-pandemica a tweeterelor grele – pe care raportul le descrie ca cuprinzand mai putin de 10% dintre utilizatorii lunari, dar 90% din tweet-urile si veniturile globale. Twitter a declarat ca „audienta sa generala a continuat sa creasca”.

Catherine Knight Steele, profesor de comunicare la Universitatea din Maryland si autoarea cartii „Digital Black Feminism”, a spus ca plecarile celebritatilor de culoare ar putea sa nu prefigureze un exod mai larg, dar se asteapta ca utilizatorii Black Twitter sa se implice mai putin pe platforma in timp.

Daca acest lucru se confirma, a spus ea, „fara o comunitate neagra robusta pe Twitter, singura cale de urmat pentru site este sa isi piarda din ce in ce mai mult relevanta, pe masura ce devine mai inundat de mai multa ura si vitriol”, riscand si mai multa panica in randul agentilor de publicitate. Grupul de supraveghere Media Matters a estimat saptamana trecuta ca aproape jumatate dintre primii 100 de agenti de publicitate de pe Twitter fie au anuntat, fie au parut sa-si suspende campaniile in prima luna de conducere a lui Musk.

Orice scadere in randul segmentelor de utilizatori foarte implicate ar adauga presiune asupra afacerii Twitter, spun analistii, deoarece 90% din veniturile companiei anul trecut au provenit din publicitate.

„Nici o platforma nu doreste sa instraineze niciun grup de utilizatori, in special un grup de utilizatori incredibil de activ”, a spus Jasmine Enberg, analist principal la Insider Intelligence eMarketer. „Propunerea de valoare a Twitter pentru agentii de publicitate a fost de multa vreme calitatea si implicarea bazei sale principale de utilizatori… asa ca, cu cat acel public adresabil devine mai diluat, atat in ​​ceea ce priveste dimensiunea, cat si in ceea ce priveste implicarea, cu atat platforma devine mai putin atractiva.”

Steele a spus ca a vazut femeile de culoare, in special, renuntand la amenintari si hartuiri in ultimii ani. Si in ultimele saptamani, femeile de culoare inalt profil au fost printre cele mai vocale despre parasirea platformei.

Puterea TV Shonda Rhimes le-a scris pe Twitter celor 1,9 milioane de urmaritori ai sai la sfarsitul lunii octombrie ca „Nu sta pe aici pentru orice a planuit Elon. Pa.” Rhimes, care nu a raspuns la o solicitare de comentariu, a avut o statura uriasa in aplicatie – dupa ce a ajutat la popularizarea postarii pe Twitter in direct cu blocul ei. Practica a fost oferita un punct de dovada pentru agentii de publicitate care se tem sa se casatoreasca cu Twitter si TV.

Alte celebritati, inclusiv cantareata Toni Braxton (1,8 milioane de urmaritori pe Twitter) si Whoopi Goldberg (1,6 milioane de urmaritori) si-au anuntat de asemenea plecarile, invocand ingrijorari legate de discursul instigator la ura. Co-gazda „The View”, castigatoare de Oscar si Emmy, a declarat ca „a terminat cu Twitter” deocamdata. „Voi iesi si daca se calmeaza si ma simt mai confortabil, poate ma voi intoarce”, a spus ea. Reprezentantii Braxton si Goldberg nu au raspuns solicitarilor de comentarii.

Steele a spus ca istoria retragerii comunitatilor negre din alte arene, inclusiv offline, este de rau pentru Twitter daca nu poate schimba curentul.

„Este paralizant pentru economiile oraselor cand pleaca negrii, platformele cand pleaca negrii, site-urile de divertisment cand pleaca negrii”, a spus ea. „Twitter ar avea o soarta similara.”