Elon Musk a spus ca Apple si-a oprit cea mai mare parte a publicitatii pe Twitter si a acuzat compania ca a amenintat ca va elimina platforma din magazinul sau de aplicatii.

Cearta vine in momentul in care multe companii au oprit cheltuielile pe Twitter pe fondul ingrijorarilor legate de planurile de moderare a continutului lui Musk pentru site.

Apple nu a raspuns solicitarilor de comentarii.

Musk a spus ca Twitter a inregistrat o scadere „masiva” a veniturilor, dand vina pe activisti pentru ca au facut presiuni pe agentii de publicitate.

Intr-o serie de tweet-uri de luni, el a acuzat Apple de „cenzura” si a criticat politicile sale, inclusiv taxa pe care o percepe pentru achizitiile facute in magazinul sau de aplicatii.

„Apple a incetat in mare parte sa mai faca reclame pe Twitter. Urasc libertatea de exprimare in America?” el a spus.

El a apelat direct la CEO-ul Apple – intreband: „Ce se intampla aici?”

Proprietarul platformei de socializare a sustinut, de asemenea, ca Apple a amenintat ca va retrage Twitter din magazinul sau de aplicatii, dar nu a spus de ce.

Domnul Musk, care a achizitionat Twitter pentru 44 de miliarde de dolari luna trecuta, este sub presiune, deoarece unele companii opresc cheltuielile.

El a spus ca spera sa faca bani transformand verificarea Twitter intr-un serviciu de abonament platit, dar in prezent marea majoritate a veniturilor site-ului provine din publicitate.

Washington Post a raportat ca Apple a fost cel mai mare agent de publicitate pe Twitter, cheltuind 48 de milioane de dolari pe reclame pe reteaua de socializare in primul trimestru al anului 2022.

Companii, inclusiv producatorul Cheerios General Mills si Volkswagen, sunt printre firmele care si-au oprit cheltuielile in ultimele saptamani.

Media Matters, un site de supraveghere, a raportat saptamana trecuta ca jumatate dintre cei mai buni agenti de publicitate ai Twitter si-au retras publicitatea pe Twitter dupa ingrijorarile legate de directia Twitter.

Agentia de media a Apple, Omnicom, a recomandat gigantului din Silicon Valley sa intrerupa publicitatea pe platforma din preocuparea pentru „siguranta marcii” Apple.

Elon Musk se incadreaza cu Apple

Elon Musk a descoperit cine detine cu adevarat puterea asupra companiilor de social media.

Miliardarului nu-i place sa i se spuna ce sa faca. Si totusi Apple detine toate cartile cand vine vorba de Twitter.

In primul rand, dupa cum au aflat altii, doar Apple decide cine are permisiunea in App Store. Daca Apple ar vrea, ar putea impiedica descarcarea Twitter de pe iPhone-uri din intreaga lume – ceea ce ar fi o lovitura devastatoare pentru Twitter.

Nu numai asta, dar Apple poate incarca si ceea ce ii place pentru privilegiul de a fi in App Store. Pentru companii precum Twitter, poate taxa oriunde intre 15 si 30% pentru achizitiile in aplicatie.

Acuzatia a fost contestata in instantele americane de producatorul Fortnite Epic Games. In 2021, compania a dat in judecata comisionul Apple pentru acces la „gradina cu pereti”, asa cum se face referire la App Store in acest caz.

In cele din urma, Apple are puterea de a opri publicitatea pe Twitter – o sursa importanta de venituri pentru companie.

Domnul Musk nu este primul care semnaleaza acest dezechilibru de putere. Meta s-a plans de ani de zile de dominatia pe care Apple o detine asupra aplicatiilor sale de Instagram si Facebook.

Dar in Mr Musk, Apple are acum un alt adversar puternic si foarte bogat.

Luand o lupta cu Apple, domnul Musk intra intr-o dezbatere mai larga asupra influentei pe care Apple o exercita asupra activitatii online prin intermediul magazinului sau de aplicatii, care este modul in care proprietarii de iPhone descarca jocuri si alte aplicatii.

In prezent, Apple ar putea lua pana la 30% din banii din taxa lunara pe care Twitter intentioneaza sa o taxeze pentru unii utilizatori.

Pe Twitter, dl Musk a postat un meme in care spunea „platiti 30%. Du-te la razboi”, cu o sageata indreptata spre acesta din urma.

Toate companiile listate in magazinul de aplicatii trebuie sa respecte regulile Apple si sa-si plateasca taxele, sau se confrunta cu eliminarea sau suspendarea.

Anul trecut, Apple a suspendat platforma de socializare Parler din magazin, spunand ca nu a facut suficient pentru a elimina discursul instigator la ura.

Ulterior, Apple a restabilit Parler dupa ce compania si-a actualizat politicile.