Stim cat de mult iti doresti rezultate rapide la sala de fitness, insa trebuie sa stii cum sa te feresti de leziuni musculare sau articulare. Asport.ro iti sare in ajutor si iti da cateva trucuri pentru ca antrenamentul tau sa aiba rezultatul dorit, fara alte neplaceri dupa. Urmeaza aceste sfaturi pentru un antrenament fara riscuri!

Incepe treptat. Pentru ca exercitiile sa aiba rezultate si pentru ca tu sa le poti efectua corect, incepe mai intai cu greutati usoare. Acest lucru este necesar in special atunci cand te apuci prima data de antrenamente la sala de fitness. In acest fel ii dai sansa musculaturii sa se obisnuiasca, putin cate putin, cu greutatile. Dupa un anumit timp, poti trece la greutati din ce in ce mai mari. Insa nu este o solutie sa te avanti spre greutatile foarte mari de la inceput.

Incalzire inainte de stretching. Trebuie sa intelegi care este diferenta intre stretching si incalzire. In timpul incalzirii iti pregatesti muschii pentru exercitiile care vor urma. Daca nu faci corect cateva exercitii de incalzire, stretchingul poate fi mai dificil sau se poate termina cu leziuni musculare precum intinderile musculare. Inainte de orice antrenament incalzeste-ti intreg corpul cu rotiri de cap, de trunchi, de maini, pentru ca mai apoi sa treci la stretching. Sau poti face stretchingul la sfarsitul antrenamentului, pentru relaxare.

Alterneaza cardio si cu alte exercitii. Antrenamentele cardio iti solicita foarte mult inima si sistemul cardiovascular. Insa daca faci numai si numai antrenamente cardio iti vei pierde din masa musculara, lucru pe care sigur nu ti-l doresti. Asadar alterneaza antrenamentele cardio cu cele de greutati, care sa-ti lucreze in special muschii. In acest fel vei avea si o inima foarte sanatoasa, si un fizic de invidiat.

Nu exagera cu antrenamentele. Din dorinta de a arata cat mai bine, petreci foarte multe ore la sala de fitness. Insa acest lucru se poate intoarce impotriva ta, deoarece organismul are nevoie si de repaus intre antrenamente. Si 24 de ore nu sunt suficiente! Trei sedinte de fitness pe saptamana sunt suficiente si iti pot forma corpul pe care ti-l doresti.

Mentine-ti coloana dreapta. Este foarte important ca in timpul oricarui antrenament, coloana ta sa stea dreapta. Daca stai cu spatele incovoiat este posibil sa ai dureri de spate a doua zi. Si cu siguranta nu executi exercitiile corect daca coloana ta nu este dreapta.

Incepe cu un antrenor profesional. Majoritatea salilor de fitness au cel putin un antrenor care te poate ajuta sa executi corect exercitiile si care iti poate spune cand este timpul sa treci la urmatoarele greutati. Asa ca nu neglija sfatul specialistului, care este acolo sa te ajute.

Odihna este si ea importanta. De fapt, nu numai odihna, ci intreg stilul de viata.Acum va trebui sa fii mult mai atent la ce mananci si la cat de mult te odihnesti. Daca nu ii dai organismului suficiente proteine, calciu si alti nutrienti importanti, este foarte posibil sa te trezesti cu febra musculara, cu dureri de cap, cu probleme articulare sau oboseala cronica.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *