Intre 25 și 27 iulie, in inima Transilvaniei, la Sibiu, se va desfașura a VII-a etapa din Campionatul European de Raliuri (ERC). O etapa cu tradiție, Raliul Sibiului reprezinta o provocare pentru orice pilot. Probele speciale, 14 la numar, se intind pe parcursul a 228 km. Da! 228 de kilometri de macadam și asfalt, viraje stranse, urcari și coborari. Este, cu siguranța, un paradis al spectacolului, un iad al anduranței și un deliciu pentru cei care ajung la sfarșit. La start se vor alinia peste 70 de echipaje, fiind un numar record de inscrieri.

Pentru a caștiga Raliul Sibiului ai nevoie de mai mult decat viteza pura, iar unul dintre piloții care au triumfat in trecut la Sibiu este Marco Tempestini. Intr-un scurt interviu, Marco ne va dezvalui cateva din tainele acestei etape.

Salutare Marco! Spune-ne, te rog, in calitate de fost caștigator de raliu la Sibiu, in 2011, care crezi ca este rețeta victoriei in acest an?

Marco Tempestini: Salut! Pana acum, rețeta victoriei de la Sibiu a fost: rabdare, bun simț, noroc, noroc și viteza…nu am vezut probele dupo reabilitarii, dar daca ce zice toata lumea este adevarat, și nu am de ce sa cred ca nu este, anul acesta s-ar putea schimba drastic, nu ingredientele necesare victoriei, ci dozajul lor! Ar fi foarte frumos sa devina : viteza, viteza, bun simț, rabdare și noroc…!  Ce poți sa ne spui despre piloții straini, consacrați in ERC, care iau startul la Sibiu? 

MT: – Cred ca de Francois nu trebuie zis nimic…

Kopecky și Buffier sunt piloți de asfalt, dar foarte rapizi și pe macadam, iar configurația probelor de la Sibiu va face un raliu foarte interesant. Arai, daca este in stare sa gestioneze neconoscutele, este un pilot foarte rapid pe macadam. La Raliul Ciprului a fost in stare sa conduca Subaru-ul lui pe podium cu mulți S2000 la start și la sosire. In rest, cred ca și piloții din CNR vor face o figura frumoasa la Sibiu. La F2, cred ca lupta va a fi “doar” intre ai noștri, in Production cum am zis Arai, Botka, Orsak și Puskar plus ai noștri…va fi, clar, foarte interesant! 

  Care este proba ta favorita din cadrul raliului?

MT: Crinț și Gatul Berbecului au fost intodeauna probele mele preferate. Am inteles ca Gatu` s-a schimbat mult si ca este mai lunga cu 6-7 km…daca este adevarat doar jumatate din ce se zice, clar aia este proba mea preferata !

  In urma raliului de la San Marino, unde ai participat cu Ford Fiesta S2000, pentru Raliul Sibiului, care mașina crezi ca se preteaza mai bine, Fiesta sau Skoda Fabia S2000?

MT: La San Marino, Skoda mea nu era disponibila, asa m-am dus cu Fiesta S2000, sa fac un “entrenament“ pentru Sibiu, Fiesta pe care am folosit-o acolo era un S2000 aspirat, traditional, nu mi-a placut la fel ca Skoda, avand mai putin cuplu si un set-up prea moale. Pentru mine, ca nu iubesc masinii S2000, Skoda este cel mai potrivit, poti sa fi mai putin agresiv cu turele de motor si cuplu iti ajuta in multe situatii. Asa eu zic fara nici un dubiu Skoda, dar poate ca pentru un pilot cu un stil diferit de al meu si mult mai agresiv, Fiesta este mai ok. Clar sunt foarte nerebdator sa testez Fiesta R5, cred de la Arad, sa revin la masinile mele preferate, gen WRC, masini de cursa ca S2000 dar cu turbo!

  Care sunt așteptarile tale referitoare la public și la raliu in general?

MT:  Sper ca publicul sa fie mult…extraordinar de mult si ca probele sa fie cum ne arata pozele, asa ca daca anul trecut Sibiu a fost o premiera internationala si toata lumea din Motorsport sa dat seama cat de frumoasa si “selbatica” poate sa fie Romania, anul asta sa fie o adevarata serbatoare de raliu cu luptele frumoase pana la ultima proba si fara prea multi abandonuri!

 Mulțumim pentru interviu și iți uram multa bafta!

Acestea fiind spuse, nu ne ramane decat sa așteptam cu mare nerabdare Raliul Sibiului!